pondělí 11. ledna 2016

Challenge pro rok 2016

Jak jste si někteří mohli všimnout, v menu nalevo se objevil jakýsi týdenní a měsíční výpis s názvem Fitness Challenge. Rád bych vám k tomu napsal něco více, o co se jedná, i když někteří, kdo mě znají, už asi tuší.

Aktivnímu sportu se věnuji odjakživa, ale nyní je tomu zhruba dva roky, co se věnuji čistě fitness a makám na sobě tvrději, než jenom ježděním v létě na kole. První rok byl hlavně o tom, se do toho dostat, získat nějaké podrobnější znalosti, techniku a zkrátka šlo spíše jen o takové pokusy se sebou něco dělat.


Za další rok se mi podařilo na váze nabrat zhruba pět kilo, ze 73 na 78 a podle porovnání fotek je proměna opravdu vidět. Sice malá, ale je. Tento měsíc jdu poprvé na měření InBody, které jsem dostal jako dárek k Vánocům od ségry. Moc se na to těším a jsem zvědav, jak to dopadne. Budu o brát jako startovní krok, počáteční hodnoty, od kterých se odrazím. A za půl roku so možná proceduru zaplatím sám a uvidím, jaký budu mít progress.

A tím se dostávám k jádru věci. Můj cíl, vlastně to není až takový cíl, jako spíš cesta (jak říkám: "Cesta je můj cíl"), pro letošek je zúročit všechny znalosti a zamakat na sobě nejlépe, jak to jen půjde. Bude to makačka, to je mi jasné, protože pro můj somatotyp je nabírání obtížné. A přesně o to mi letos půjde. Nejen na sobě makat doma nebo v posilce, ale hlavně začít řádně a pořádně jíst a díky tomu nabrat. Ideálně svaly, ale je mi jasné, že bez tuku se to neobejde. Z nynějších nějakých 78 až 79 kil bych se rád dostal na 90. Možná to je přehnaný nereálný nárok, nicméně kdo nemá vysoké cíle, nemá ani vysoké výsledky. A já ty výsledky chci mít co nejlepší a jsem ochoten pro to udělat téměř cokoliv. Téměř proto, že steroidům se chci vyhnout. Takže vše, kromě nich. Možná v budoucnu... Ale to až podle toho, jak se moje tělo popere s touto letošní cestou.

Nemám žádné závazky, krom mé práce, která mne navíc baví, takže mě de facto nic a nikdo neomezuje v mém plánu. Pochopil jsem, že pro mě osobně je lepší být sám, respektive neřešit ostatní a nedělat si hlavu z něčeho, co by mi mohlo akorát můj plán pokazit.

Pravidelně budu v levém menu aktualizovat můj progres a to tím způsobem, že budu psát průměr hodnot za uplynulý týden, které na sobě denně sleduji. Tyto hodnoty jsou dvě - Hmotnost a obvod natažené paže kolem bicepsu a tricepsu. Druhá hodnota se nyní pohybuje okolo 29,9cm a rád bych se dostal na nějakých alespoň 35cm. Jen pro zajímavost, když jsem začal, byla tato hodnota 28,5cm. Samozřejmě, někdo může namítat, že toto měření je hodně obecné a nějaké veliké závěry z toho nelze soudit. Nicméně pro hodnocení mého progresu je to postačující a pokud progres nebude až tak rachlý podle plánu, bude úplně stačit, když bude každý týden docházet ke zlepšení. A krom toho, jak už jsem psal, detailní přehled budu mít po přeměření na InBody.

Samozřejmostí bude, že čas od času se zde objeví článek na toto téma, s nějakým hodnocením, pocity, progresem a dalšími věcmi, jak na tom jsem. Takže pokud se najde někdo, koho bude má cesta zajímat, nemusí se bát, údaje v levém menu nebudou jediné, a další články se zde určitě objeví.

Jenom tedy pro srovnání, mé hodnoty jsou aktuálně pro první týden v roce 2016 následující:

  • Výška: 183 cm
  • Hmotnost: 79,70 Kg
  • Obvod paže: 29,91 cm
Ještě ale musíme brát v potaz, že nedávno byly svátky a Vánoce, což se celkem dost podepsalo na těchto hodnotách.

Takže následující plán je takový, že ze začátku přidám kardio trénink, abych spálil alespoň nějaký špek uleželý z vánoc, a postupem času jej nahradím standardně silovým tréninkem, který zajistí objem. Bohužel, při tom kardiu asi dojde k nějaké ztrátě hmotnosti i svalové hmoty, ale to jsem ochoten minimálně ze začátku akceptovat.

Tréninkový plán na Leden je následující (první týden již mám za sebou):

Ještě přidám nějaké vysvětlivky:
  1. Cvičím základní svalové partie: Ruce (biceps a triceps), záda, hrudník (prsa), břicho, trapézy. Co se nohou týče, ty mě nebaví a jedu je jenom když se mi chce společně s jinou partií. Vím, není to zrovna správně, ale už jsem prostě takový :D A trapézy, no, chtěl bych je trochu vymazlit... :P
  2. Průběžně dělám shyby na hrazdě s 30kg zátěží. Zatím udělám sotva dvě opakování, ale věřím, že se zlepším.
  3. Kardio jedu v tom smyslu, že zadaný čas jedu HiiT a potom na uvolnění několik minut kuse. Přitom měřím tep a další hodnoty, které po tréninku zapisuji.
  4. Každý trénink mám zvlášť rozepsaný a dělám zápisy, kolik jsem zvedal, kolikrát a v jaké míře. A na základě těchto zápisů upravuji další tréninky, kdy se snažím buď zvednout váhu, počet opakování, nebo zkrátit čas pauzy, nebo naopak, prodloužit časový interval cviků.
Nedílnou součástí je také jídelníček. Musím se do sebe nasoukat co se dá, aby tělo mělo z čeho růst. Jíst budu denně 7 jídel, z toho základní - snídaně, oběd a večeře po velkých porcích, svačiny po menších. Rozdělené to mám cca po dvou hodinách. Samozřejmě kromě pestrého jídelníčku také zařazuji doplňky výživy, suplementy. Pro tentokrát to jsou tyto:


Jedná se hlavně o proteiny, kloubní výživu, vitamín D3 a BCAA. K tomu mi poslali ještě šejkr a vzorek pro ochutnávku čokoládového Whey proteinu. Také mám ještě multivitamín, ten ale na fotce nenajdete. Takže s touto výbavou a nadupaným jídelníčkem se mohu pustit na cestu.

Už jsem toho myslím napsal dost. V dalším článku, pokud bude někdo chtít, nebo když budu chtít já, možná napíšu, kde, jak a s čím cvičím. Takže, držte mi palce, jdeme na to! :)

1 komentář:

  1. Niečo takého som robil pred 50 rokmi. (Činky sme si liali z betónu sami...) Dnes mám 187cm, biceps nemeraný, odhad asi 20cm, ale jeden trumf mám: zo 145kg som prišiel na hrdých 110kg, pod sto to už nešafujem, ale takých 106 by sa mi páčilo. Skoro som znižčl remeň, lebo som si musel stále pridávať nové dierky, aby mi gate nespadli...(dvakrát som ich aj stratil!)

    Trochu bicyklujem na Hometrainer, už neplávem, denne sa prechádzam, meriam pulz, krvný tlak a hlavne - hlavne som začal OPOVRHOVAŤ (!) jedlom. To je asi ten trik.

    Veľa úspechu pri tom body-building, čo my sme nazývali vtedy "kulturizmus". Halt sme chceli imponovať ženičkám...

    OdpovědětVymazat