pondělí 29. února 2016

Fitness deník - Únor

A je to tu! Dlouho očekávaný deník je po měsíci zpět a s ním nové informace z mého světa nabírání hmoty. Nevím, jak jste na tom vy, čtenáři, ale já se na tyhle deníky strašně moc těším. Nejen proto, že to píšu do éteru, ale hlavně proto, že si zavzpomínám a sesumíruji všechno, co se za poslední dobu událo. 

Více jídla

 První věc, která mě docela překvapila je, že dělají nějak menší sáčky od rýže. Určitě to znáte, takové ty krabice, ve kterých je osm, deset, nebo dvanáct pytliků po 100 nebo 120 gramech. Kupuju pořád ty samé, tedy, snažím se střídat dlouhozrnnou, praboiled a basmati, abych nebyl jenom u jednoho druhu. Jenomže co je docela průser, že k jídlu jsem si vždycky dával jenom jeden sáček a k tomu něco masitého. Stejně tak do práce. Takhle - vařil jsem vždycky dva pytlíky - jeden k okamžitému snězení a druhý do práce. Problém ale je, že jeden k jídlu už mi nestačí, takže teď musím vařit tři pytlíky a ten třetí rozdělit na půl k těm ostatním dvoum. Trohu mě to děsí, nejenom proto, že sem z rozbalování těch pytlíků celkem upatlanej, ale hlavně protože už vidím ty narůstající výdaje za jídlo. Ale bohužel, už si mé tělo žádá vyšší přísun, takže se budu muset v práci snažit, abych si domů přinášel víc peněz. Také jsem začal více prokládat rýži s luštěninami. Jako přílohu si tedy nedávám vždy rýži, jak to bylo doposud.

 Když už jsem zmínil práci, tak tam už si také všimli, že docela dost jim. Je pravda, že ne každý si tam nosí tašku s jídlem, ale zase ne každý posiluje. Ale myslím, že to berou spíš s humorem, než aby mě odrazovali, jak to třeba čtu u jiných blogerů, kteří s tímto stylem života nemají v práci moc pochopení.

Suplementy

 Suplementy pomalu docházejí, budu muset objednat další. Co se týče těch, které jsem měl nyní, tak musím říct, že PROTEIN BEEF 80plus, od Vitalmaxu, příchuť čokoláda, je hodně, ale opravdu hodně pěnivý. Ale celkem chutný, pokud pěna po pár minutách ustoupí. A také tam trochu cítím kofein. A také se trochu lepí na dno šejkru. Naopak PROTEIN POWER 4000g od BioTechu, taktéž příchuť čokoláda, je velice dobrý a troufám si tvrdit, že se na něj i docela těším, až si ho zase namíchám. Balení je sice trochu neskladné oproti pytlíkům, ale určitě si ho objednám znova a možná ve variantě Jahoda a banán + Čokoláda. A budu k tomu mít zase ty BCAAčka :D
Co se týče vitamínu D3 od Scitecu, který beru, tak myslím, že pomáhá. Popravdě, nikdy předtím jsem neměl takový progres, jako za poslední dva měsíce (což můžete vidět v menu vlevo). Sám jsem nevěřil tomu, že v přehledu bude tolik zelených šipek. Nevím, jestli je to zrovna tou D3, ale spíš je to kombinace všeho - jídla, tréninku, suplementů. Jak už jsem psal, jím víc, takže to má jistý vliv.

A ještě pro pobavení přidávám screen z netu, autora jsem nevypátral, takže zdroj jen google, každopádně když se chci zasmát, tak se kouknu na něj :D

Tréninky

 Tréninky jedu stále tvrdě. Snažím se každý týden přidávat zátěž, aby byl nějaký postup. Pokud udělám více než pět opakování, opět přidávám zátěž. Nemám stanoven žádný plán, že příští týden pojedu tuhle partii s touto zátěží. Jedu podle toho, jak se moje tělo cítí. Myslím, že už mu docela dokážu naslouchat, takže někdy jedu se stejnými vahami, jindy zase s většími. Pokud nedělám pyramidy. Ty jedu vždy od nejmenší váhy po tu nejtěžší a pak opět zase po nejmenší. Trochu se bojím pyramidu začínat na nejtěžší a jet k nejlehčí, kamarád mi to kdysi doporučil, ale mám strach, že si při prvním opakování s velkou vahou utrhnu ruce a to nechci. Pěkně postupně.

 Tréninky střídám tak, abych nejel nějaký stejný pravidelný rytmus. Takže někdy jedu ob-den, jindy zase dva tréninky za sebou a pak den volna, výjimečně udělám dva volné dny za sebou. Nerozlišuji neděle ani víkendy. Snažím se to zkrátka kombinovat tak, aby si tělo nezvyklo na pravidelnou zátěž a nepřestalo se adaptovat.

 Také jsem začal trénovat nohy a zadek. Osobně jsem na svoje pozadí docela pyšný (ježiš to zní divně :D), nicméně faktem je, že nohy jsem od začátku roku dost zanedbával, takže nyní jedu dřepy s dvouručkou (zatím 34kg + 8,8kg osa, takže 42,8kg, udělám jich 6 :D). Druhá den moc nemohu sice chodit, ale to nevadí, protože stejně mám buď den volna, nebo jedu horní část těla, takže to docela zvládám.

Měření

 Přišlo mi několik dotazů ohledně měření, jak ho provádím a tak. Takže bych o tom dneska napsal pár slov. Aby byl výsledek co nejpřesnější, biceps a váhu měřím každý den ráno, před snídaní, po wc. Jednou týdně, tedy v neděli, navíc měřím na váze tuky, svaly a kosti. Není to sice přesné, nicméně alespoň nějaké výstupy mezi InBody měřeními mohu mít co se zvyšování, nebo snižování týče. Takže určitě ne přesné hodnoty. Co se mír týče, tak na to mám svoje měřidlo, copyright Zprávař :D Pravidelně jednou za dva měsíce vyrábím nové, protože se díky dennímu používání hodně opotřebovává a hodnoty mohou být zkreslené. Toto je nejnovější model, první, který je dělaný ve wordu :D Ty předchozí jsem rýsoval ručně...



Jestli to někoho zajímá, rozstříhání a slepení trvá nějakých dvacet minut. Papír je ještě upravený tak, že je polepený izolačkou, aby se nepotrhal a aby se měřítko neošoupalo. Prořízlý otvor je zpevněný, také proto, aby se neprotrhl. Myslím, že je to lepší než normální krejčovský metr. Když jsem to zkoušel měřit s ním, popravdě, moc mi to nešlo. Tohle jenom upnu jako pásek a hned vidím výsledek, což je super. 
  Aby nedocházelo k nějakým odchylkám mezi měřidly (ne každé je na milimetr přesné, už jenom kvůli tloušťce papíru, vždy obě měřidla - staré a nové, měřím na nezávislém válci (válec od MixIt :D) a případnou zjištěnou odchylku vždy k měření započítám. Takže válec od MixIt má průměr 10,1cm, obvod je tedy 31,7cm a pokud měřidlo ukazuje 31,6, vždy připočtu 1 milimetr. Staré třeba ukazovalo právě o ten milimetr méně, nové zase ukazuje o dva milimetry více.
Pro rýpaly - chápu, že to není standardizované certifikované měřidlo, nicméně pro sledování progresu - nárůst/pokles je to myslím dostačující. 

Dotazy

No a to je z únorového deníku všechno. Pokud máte jakékoliv otázky, dotazy, náměty či připomínky, tak mi je napište tady v komentech a pokusím se na ně odpovědět a pokud mě dotaz nadchne, můžu odpověď rozepsat do březnového deníku. 

Takže se mějte fajn a mějte pěkný den :)

6 komentářů:

  1. Dost mě motivuješ. Já teď 14 dní byl nemocnej a úplně cítím, jak jsem ochabnul. Docela mě to sere, protože jsem se zrovna začínal dostávat do tempa, u kterého jsem cítil nějaké výsledky :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fakt? Tak to díky :) Já si nedovedu představit 14 dní necvičit :D Jednou, loni, se mi stalo, že mi bylo fakt špatně a cvičení jsem nedával, ale po pěti dnech mi to nedalo a odjel jsem zlehka aspoň ty ruce :D

      Vymazat
  2. Jsem narazila na tenhle blog prvně :) Sestavovala jsem ted článek na téma "jak nabrat", celkem plošně i pro ty co nemůžou přibrat nic, ani ten sval :) Řešili jsme společně s profi kulturistou co je nejlevnější a nejrychlejší produkt na nabírání a jednoznačně u nás vyhrály mléčné výrobky. Což se i smál, že dřív do sebe takový mlíko lil horem dolem a co teprve tvaroh :D Musím si to tu víc prohlédnout :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Popravdě, teď vůbec neřeším, jestli nabírám sval nebo špek. Co se jídelníčku týče, omezuji pouze jednoduchoé cukry (nepočítám čajovou lžičku nutelly denně dopoledne :D) jinak se snažím prostě nabrat a k tomu posilovat. Pak to nějak vyrýsuji kardiem, ale prostě mám pocit, že jsem pořád na začátku a není to ono...
      Mléčné výrobky jsou fajn, zkoušel jsem pravidelně pít mléko, ale břicho mi to moc nebralo, takže mám asi intoleranci na laktózu (nebo jak se tomu nadává), takže jsem zůstal u jogurtu, ten mi nevadí :)
      Ten článek vyjde na tvém blogu? :)

      Vymazat
  3. S pytlíky rýže jsi mě pobavil :D taky nesnáším jak jsem potom upatlaná a už dlouho přemýšlím, že začnu kupovat tu bez sáčků. A do práce taky chodím s taškou jídla ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem uvažoval nad těmi bez sáčku, ale když si představím, že z toho přes pokličku vylévám zbytek vařicí vody, tak raději zůstanu u toho pytlíku :D
      A jak se na tvoji jídelní tašku tváří kolegové? To by mě zajímalo! :)

      Vymazat